THEMARECEPTEN OP MAAT, VOOR ORGANISATIES

Hulp nodig om een boodschap over te brengen aan je medewerkers/klanten/relaties? Wij schrijven luchtige literaire groepsrecepten voor organisaties.

Werk je bij een bedrijf of organisatie die een nieuwe weg inslaat en ben je op zoek naar een opvallende manier om dit aan al jullie relaties te laten weten? Of heb je een andere (kerst)boodschap – hoe belangrijk het werk is dat jullie doen, bijvoorbeeld – die je op een originele manier wilt overbrengen aan klanten of medewerkers? Dan kan jouw organisatie bij de Culturele Apotheek terecht voor een boekenrecept op maat. 

Wat is een groepsrecept? 

Aan de hand van een goed gesprek over jullie bedrijf of organisatie en over wat je aan jullie relaties/klanten/medewerkers mee wilt geven, selecteren wij voor jullie een of meerdere romans en/of gedichten die mensen inspireren en op nieuwe gedachten kunnen brengen. Wij schrijven daarbij een passend ‘literair recept’ waarin we jouw boodschap op een originele manier verpakken als ‘doktersvoorschrift’. Je kunt dit recept – eventueel samen met een van de titels uit het recept – uitdelen of versturen, bijvoorbeeld als relatieschenk of nieuwjaarswens. Onze literaire pillen zijn luchtig en met humor geschreven, maar altijd met zorg uitgekozen.

Voorbeelden

  • De Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen (KNAW) verraste haar medewerkers – die al ruim een jaar in een verbouwing zitten – met een boekenrecept om het leed te verzachten en nog even vol te houden.
  • Voor uitzend- en adviesbureau Moneypenny schreven we een boekenrecept over het thema ‘Buiten de gebaande paden treden‘, dat het bedrijf samen met een boek als kerstgeschenk uitdeelde aan al haar relaties. [LINK – want is online te vinden].
  • In het kader van het ‘Jaar van het Voorlezen’ maakten we in opdracht van Bibliotheek Eindhoven een speciaal Valentijns-voorleesrecept dat werd uitgedeeld aan alle bezoekers. LINK].
  • Alle deelnemers aan de Samenloop voor Hoop van de KWF Kankerbestrijding in Amstelveen ontvingen een speciaal boekenrecept met daarin twee titels die helpen om met het eigen verhaal naar buiten te treden. LINK].

Susan Smulders van Moneypenny Advies & Implementatie zegt daar over: ‘De Culturele Apotheek schreef een thematisch ‘boekenrecept’ over Het Nieuwe Werken, Moneypenny’s  core business,  als relatiegeschenk voor onze klanten. De reacties waren heel enthousiast. Onze klanten vonden het een origineel cadeau en waardeerden dat ze meteen het eerste boek van de lijst konden lezen. Dat hebben we namelijk meegestuurd.  Marije en Akke wisten in het recept mooi verschillende inhoudelijk aspecten van het thema te belichten. En dat op een luchtige manier. Inhoud met een knipoog, precies wat wij als Moneypenny Consulting & Training willen uitstralen.’
 

Nieuwsgierig wat wij voor jou kunnen betekenen? Stuur een e-mail naar vraag@cultureleapotheek.nl en wij nemen contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.